Toimitus- ja sopimusehdot
Tervetuloa asiakkaaksi Schildts & Söderströmsin ja Kustantamo S&S:n verkkokauppaan. Näitä toimitus- ja sopimusehtoja sovelletaan tämän verkkokaupan ja sen tuotteita koskeviin kuluttaja-asiakkaiden tilauksiin ja myyntitapahtumiin sekä muuhun sivuston käyttämiseen. Tutustu toimitus- ja sopimusehtoihin ennen tilauksen tekemistä verkkokaupasta.
Ehdot ovat voimassa 1.4.2024 alkaen.
Palveluntarjoaja
Schildts & Söderströms Ab
Y-tunnus: 0196599-8
Snellmaninkatu 13
00170 Helsinki
1. Kuluttajansuoja
Verkkokaupassa toimii lähes samat ehdot kuin muussakin myynnissä kuluttajalle (Suomen laki, kuluttajansuojalaki). Tärkein ero on, että verkko-ostos on etäostos, jolloin käyttämättömillä ja myyntikunnossa olevilla tuotteillamme on aina 14 päivän palautusoikeus laskien siitä päivästä, kun olet vastaanottanut lähetyksen. Ostajalla on oikeus tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin kirjakaupassa.
Digitaalisilla tuotteilla (mm. e-kirjat, äänikirjat, lisenssit) ei ole palautusoikeutta kuluttajansuojalain momentin 6 mukaan.
2. Käyttäjätilin rekisteröiminen
Asiakas voi rekisteröityä käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Säilytä salasana suojattuna kaikissa tilanteissa, sillä kukin asiakas on henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostoista, jotka on tehty käyttämällä asiakkaan käyttäjätunnusta ja salasanaa. Asiakas vastaa siitä, että annetut tiedot ovat oikeita.
Asiakas voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä. Rekisteröityminen on maksutonta.
Tietosuojaselosteemme voit lukea täältä.
3. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet
Asiakas vastaa kaikista hänen maksuvälineillään tai käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Asiakas on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta ja huolellisesta säilyttämisestä ja hänen tulee viipymättä ilmoittaa kirjallisesti palveluntarjoajalle, mikäli epäilee käyttäjätunnuksen tai salasanan päätyneen luvattomasti toisten tietoon.
4. Henkilötiedot ja tietosuoja
Schildts & Söderströms ja tilauksien lähettäjä Storia Logistiikka säilyttävät henkilötietoja tilaajasta tilauksen yhteydessä. Tietosuojaselosteemme voit lukea täältä.
5. Hinnat, maksaminen ja ostosopimus
Kirjojen hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron. Kirjojen arvonlisävero on 10 %. Oppimateriaalien hinnat on ilmoitettu ensisijaisesti ilman arvonlisäveroa. Oppimateriaalien arvonlisävero on 10 %.
Saatamme muuttaa verkkosivuillamme myynnissä olevien tuotteiden hintoja ylös- tai alaspäin. Tuotteen hinta ei kuitenkaan muutu sen jälkeen, kun tuote on siirretty kassalle. Käytettäessä mahdollista alennuskoodia, alennettu hinta näkyy verkkokaupan ostoskorissa ennen maksusuoritusta koodin syöttämisen jälkeen.
Huomaa, että toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintoihin.
Klarna Oy hallinnoi verkkokaupan maksujärjestelmää.
Voit valita maksutavan Klarnan ehtojen mukaisesti. Lisää tietoa maksutavoista saat ostoprosessin aikana.
Ostosopimus Schildts & Söderströmsin ja asiakkaan välillä syntyy, kun asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa sen jälkeen, kun ostos on maksettu.
6. Toimitus ja toimituskulut
Toimitamme kirjoja Suomeen, Ruotsiin ja muualle Eurooppaan. Toimituskulumme on 4,95 € Suomen sisäisille lähetyksille. Jos ostat samalla tilauksella tuotteita yli 40 € arvosta, toimituskulut Suomeen ovat 0 €. Toimituskulut muualle Eurooppaan ovat 15 € / 1–3 kirjan lähetys. Neljän tai useamman kirjan toimituskulut ovat 30 €. Emme toimita kirjoja Euroopan ulkopuolelle.
Verkkokauppamme tilauksia postitetaan jokaisena arkipäivänä. Tuotteet pyritään lähettämään seuraavina arkipäivinä tilauksen tekemisen jälkeen. Kotimaan paketit kulkevat tavallisesti 2–7 arkipäivässä. Arkipyhien, ruuhkasesonkien ja kampanjoiden aikana toimitusaika voi olla pidempi.
Ennakkotilattavien kirjojen toimitukset alkavat kirjan julkaisupäivästä. Näet alkaen toimitusajankohdan jokaisen kirjan kohdalta. Ennakkotilausten toimitukset toimitetaan yleensä 1–6 arkipäivän kuluessa julkaisupäivästä.
Uutta painosta odottavien kirjojen alkaen toimitusajankohdan näet kunkin kirjan kohdalta. Kirjat toimitetaan yleensä 1-6 arkipäivän kuluessa varastoon saapumisesta.
Jos tilauksella on varastossa olevia ja ennakkotilattavia kirjoja, toimitetaan kirjat kahdessa eri toimituksessa.
6.1 Toimitus Ahvenanmaalle
Schildts & Söderströms kehottaa ostamaan fyysiset kirjat ahvenanmaalaisista kirjakaupoista.
Tilaukset verkkokaupastamme sisältävät aina arvonlisäveron. Lisenssiavaimet digitaalisiin tuotteisiimme lähetetään sähköpostin välityksellä ja Schildts & Söderströms ei voi varmistaa, että lisenssiavaimen vastaanottaja asuu Ahvenanmaalla.
7. Force majeure
Schildts & Söderströms ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista toimituksen viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Tällaisia syitä ovat esimerkiksi esimerkiksi sodat, luonnonmullistukset, lakot, tulipalot, liikenteen keskeytykset tai muut vaikutuksiltaan vastaavat syyt.
8. Palautus ja reklamaatio
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaan oikeus palauttaa tuote neljäntoista (14) päivän sisällä lähettäjälle (tässä tapauksessa Storia Logistiikalle).
Ohjeet palautukseen löydät tästä.
Palautuksen ehtoina ovat:
Tilaus on peruutettu kirjallisella ilmoituksella Schildts & Söderströmsin asiakaspalveluun support@sets.fi ja palautettu myyntiehtojen mukaisesti 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Tuote on käyttämätön.
Tuote on siinä kunnossa, jossa asiakas sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella
Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.
Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa. Tilauksen palauttaja on vastuussa tuotteiden mahdollisesta vahingoittumisesta palautuskuljetuksen aikana, jos vahinko johtuu palauttajan huolimattomuudesta.
Mikäli tilausta ei haeta noutopisteeltä säilytysajan sisällä, tilaus palautuu automaattisesti takaisin Storia Logistiikalle, ja kauppa katsotaan puretuksi. Palveluntarjoaja voi veloittaa asiakkaalta aiheutuneista ylimääräisistä kuluista 9,90 euroa, joka vähennetään palautettavasta maksusta.
Jos olet vastaanottanut väärän tai viallisen tuotteen, sinulla on oikeus reklamaatioon. Reklamaatio osoitetaan palveluntarjoajalle sähköpostitse osoitteeseen support@sets.fi.
Digitaalisilla tuotteilla (mm. e-kirjat, äänikirjat, lisenssit) ei ole palautusoikeutta kuluttajansuojalain momentin 6 mukaan.
9. Maksun hyvitys
Kun Storia Logistiikka on vastaanottanut palautuksesi palautamme maksusi Klarnan kautta. Maksun palautus tehdään tilille, jota käytit tilauksen yhteydessä.
Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä sekä halutessasi pidentää laskusi maksuaikaa voit olla yhteydessä Klarnaan. Klarnan yhteystiedot ja aukioloajat löydät täältä.
10. Muutokset palveluun ja tähän sopimukseen
Schildts & Söderströms pidättää itselleen oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia verkkokaupan ja verkkopalvelun ehtoihin.
11. Erimielisyyksien ratkaiseminen
Erimielisyydet koskien tilauksia palveluntarjoajalta tulisi ratkaista ensisijaisesti asiakaspalvelumme kautta (support@sets.fi). Jos erimielisyydet kuitenkin jatkuvat, voidaan soveltaa vaihtoehtoista riidanratkaisumenetelmää.
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa ostosopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnalle kuluttajan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan.
Kuluttaja-asiakas voi myös käyttää verkkovälitteistä vaihtoehtoista riidanratkaisufoorumia (ODR) erimielisyyden ratkaisemiseen. Lisätietoja on Sinun Eurooppasi -verkkoportaalissa.