Joogaharrastajat tulevat usein hyvin tietoisiksi omasta kehostaan ja sen tarpeista, ja joogatunnin jälkeen elimistö nauttii saadessaan luonnonmukaista ja ravinteikasta ruokaa. Tämän kirjan reseptit soveltuvat niin joogaajille kuin muillekin hyvinvoinnistaan huolehtiville. Ruuissa käytetään paljon kasviksia, ne ovat helposti sulavia ja ne sisältävät runsaasti entsyymejä, antioksidantteja, kuituja ja terveellisiä maitohappobakteereita. Joogaruuassa kypsennetyn ja raaan ravinnon määrä on tasapainossa ayurvedisen opin tapaan.

Esimerkkejä kirjan resepteistä:

- Joogapuuro 

- Omenan ja kookoksen makuinen porkkana­smoothie

- Kookosletut

- Herkkumysli

- Hirssinäkkileipä

- Mausteiset tofuvartaat ja maapähkinä-omenadippi

- Pistaasipesto

- Vihreät falafelit

- Marjaisa pikajäätelö

MIELLYTTI: Ohjeet ovat simppeleitä eivätkä vaadi monimutkaisia tekovaiheita. Reseptit eivät ole vegaaneja, mistä sekasyöjä iloitsee. Hyvät selitykset ja neuvot, miten käyttää oudoimpia raaka-aineita, kuten tempeä, amaranttia ja klorellaa.
MIETITYTTI: Joogaruokaa-kirjan selailusta tulee niin hyvä fiilis, että omaan jääkaappiin katsominen saa välittömästi aikaan huonon omantunnon. Jääkaapin ja ruokakaapin suuri kevätsiivous alkakoon!
SANNA MANSIKKAMÄKI, Ilta Sanomat, ruokala.net.
 
Olen aivan pöhkönä tähän opukseen enkä edes harrasta joogaa. Reseptien johtotähtenä ovat helppo sulavuus ja superravinteikkuus Täydet pointsit!
Fit
 
 

Silmän osuessa ensimmäisen kerran Joogaruokaa-kirjan kanteen, houkuttelee se saman tien tarttumaan teokseen ja tutustumaan sen antiin. Kirjan sisältö näyttää yhtä herkulliselta kuin kannessa komeilevat tuorerullatkin. Tästä kirjasta erityisen tekee se, että ruoat ovat maukkaita, mutta samalla terveellisiä! Reseptejä selatessa tekee mieli kokeilla yhtä jos toistakin pääruokaa ja herkkua.
Blogista: Kuudes aisti.net. Lue koko arvostelu: http://kuudesaisti.net/takakansi/gidgard-ja-davidsson-joogaruokaa